برگزاری جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراب

برگزاری جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراب

 اثرات مفید گلاب در سلامتی

فرماندار داراب از برگزاری جشنواره گل و گلاب در تاریخ نهم خردادماه امسال در این شهرستان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری داراب، کرامت قاسمی در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری جشنواره گل و گلاب این شهرستان اظهار داشت: داراب یکی از قطب‌های کشاورزی فارس است که بسیاری از محصولات باغی و زراعی آن در سطح این استان و کشور دارای رتبه و جایگاه ویژه‌ای است. وی، دشت گل‌محمدی این شهرستان با بیش از ۵ هزار هکتار وسعت و ۶ هزار تن تولید سالانه را در سطح کشور منحصر به ‌فرد دانست و گفت: گل محمدی تولیدی شهرستان داراب ارگانیک بوده و از نظر کیفی بسیار عالی است.

قاسمی با بیان اینکه دشت گل محمدی داراب بزرگ‌ترین دشت این گل در کشور است ادامه داد: این دشت زیبا و کم‌نظیر هم از لحاظ اقتصادی و هم گردشگری مورد توجه بوده و یکی از اهداف برگزاری این جشنواره معرفی این ظرفیت عظیم اقتصادی و گردشگری است.

فرماندار داراب با اشاره به وجود دشت گل محمدی در منطقه کوهستان و حوزه جغرافیائی روستاهای نوایگان و لایزنگان، تصریح کرد: این روستاها جز روستاهای هدف گردشگری است که برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.

فرماندار داراب با اشاره به برگزاری موفق جشنواره در سال گذشته اضافه کرد: باید از فرصت برگزاری جشنواره برای معرفی بیشتر این شهرستان و قابلیت‌های آن به‌ویژه در عرصه تولید گل محمدی استفاده و زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران در ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری مرتبط با گل محمدی فراهم کرد.

قاسمی، اسانس گل محمدی داراب را کم‌نظیر توصیف کرد و گفت: در حال حاضر گل تولیدی این شهرستان به استان‌های مختلف کشور و برخی کشورهای خارجی صادر می‌شود و ضرورت دارد در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری در سطح داراب تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان با تشکر از اعضای ستاد برگزاری جشنواره گل و گلاب در داراب خاطرنشان کرد: برنامه امسال پنج‌شنبه نهم خرداد ماه برگزار می‌شود و صبح این روز در سالن آمفی‌تئاتر بخش تخصصی جشنواره با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، نمایندگان باغداران و صنایع و تشکل‌های مردمی بخش تولید گل و گلاب با ارائه مقالات و سخنرانی‌های علمی صورت می‌گیرد و عصر همان روز نیز جشنواره مردمی با برنامه‌های فرهنگی و هنری در روستای لایزنگان اجرا خواهد شد و صبح جمعه گردشگران و گروه‌های کوهنوردی به سمت دشت گل محمدی حرکت می‌کنند.

قاسمی از عموم علاقمندان به طبیعت زیبای گل محمدی برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

2 دیدگاه

  1. چرا اینقدر ناشناخته است حتی گلاب میمند هم شناخته نیست همش گلاب قمصر تولید قمصر هم فکر کنم کمتر باشه ولی خیلی شناخته تر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.