Zangan kənd mühitinin spesifik xüsusiyyətlərini Lay

Zangan kənd mühitinin spesifik xüsusiyyətlərini Lay

Zangan kənd Lay

iqlim şəraiti :

Common üsulları bölgənin iqlimi müəyyən etmək üçün, üsul Emberger edir. iqlim müəyyən illik yağış üçün meyar (rütubət) Və parametrləri, maksimum temperatur və isti ayda minimum temperatur ilin ən soyuq ayı. با استفاده از این روش بطور کلی ۱۲ نوع اقلیم مختلف قابل محاسبه است. در شهرستان داراب ، نیز بر اساس مطالعات انجام گرفته، ۵ نوع اقلیم در دستگاه آمبرژه شناسایی شده است. این اقالیم با توجه به وسعت عبارتند از: : ۱- بیابانی گرم و خفیف ۲- خشک سرد ۳- خشک معتدل ۴- نیم خشک سرد ۵- بیابانی معتدل می باشد که روستای لایزنگان در اقلیم نیم خشک سرد آن واقع شده است.

کوهستان لایزنگان

میزان بارندگی و رطوبت :

میزان بارندگی در ایستگاه داراب در دوره ۱۵ ساله در مرطوب ترین ماه سال ( بهمن ماه ) معادل ۱۰۰ میلی لیتر بوده است و میزان رطوبت نسبی شهرستان حداقل ۱۶ و حداکثر ۸۹ درصد اعلام شده است که به طور متوسط رطوبت نسبی شهرستان معادل ۵/۵۲ درصد می باشد.

بهار لایزنگان

دمـــــا :

بر اساس اطلاعات ایستگاههای هواشناسی موجود شهرستان معدل دمای سالیانه شهرستان حدود۲۰ درجه سانتیگراد اعلام شده است که متوسط حداقل آن ۷/۳ درجه و متوسط حداکثر آن ۶/۳۸ درجه است، در همین حال حداقل مطلق دما ۶/۳- درجه سانتیگراد و حداکثر مطلق ۹/۴۴ درجه سانتیگراد بوده است.

Zangan kənd Lay

توپوگرافی :

روستای لایزنگان در انتهای دره ای مشهور به تنگ لایزنگان و بین چند کوه قرار دارد، این روستا از تمامی جهات به کوه ها منتهی می گردد و میزان توپوگرافی و شیب آن نیز بسیار زیاد می باشد، ارتفاع پایین ترین نقطه روستا از سطح دریا ۱۹۳۷ متر و ارتفاع بالاترین نقطه ۲۱۴۶ متر می باشد و درصد شیب روستا به طور متوسط بیش از ۱۵ درصد می باشد.

One Comment

Cavab yaz

E-poçt ünvanından dərc olunmayacaq. Lazım alanlar qeyd olunur *

seventeen − 8 =

Bu site spam azaltmaq üçün Akismet istifadə. Nin data emal necə məlumat əldə edin.