Фестивал на цветята и Rose D. Lay Zangan

Фестивал на цветята и Rose D. Lay Zangan

اثرات مفید گلاب در سلامتی

فرماندار داراب از برگزاری جشنواره گل و گلاب در تاریخ نهم خردادماه امسال در این شهرستان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری داراب، کرامت قاسمی در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری جشنواره گل و گلاب این شهرستان اظهار داشت: داراب یکی از قطب‌های کشاورزی فارس است که بسیاری از محصولات باغی و زراعی آن در سطح این استان و کشور دارای رتبه و جایگاه ویژه‌ای است. وی، دشت گل‌محمدی این شهرستان با بیش از ۵ هزار هکتار وسعت و ۶ هزار تن تولید سالانه را در سطح کشور منحصر به ‌فرد دانست و گفت: گل محمدی تولیدی شهرستان داراب ارگانیک بوده و از نظر کیفی بسیار عالی است.

قاسمی با بیان اینکه دشت گل محمدی داراب بزرگ‌ترین دشت این گل در کشور است ادامه داد: این دشت زیبا و کم‌نظیر هم از لحاظ اقتصادی و هم گردشگری مورد توجه بوده و یکی از اهداف برگزاری این جشنواره معرفی این ظرفیت عظیم اقتصادی و گردشگری است.

فرماندار داراب با اشاره به وجود دشت گل محمدی در منطقه کوهستان و حوزه جغرافیائی روستاهای نوایگان و لایزنگان، تصریح کرد: این روستاها جز روستاهای هدف گردشگری است که برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.

فرماندار داراب با اشاره به برگزاری موفق جشنواره در سال گذشته اضافه کرد: باید از فرصت برگزاری جشنواره برای معرفی بیشتر این شهرستان و قابلیت‌های آن به‌ویژه در عرصه تولید گل محمدی استفاده و زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران در ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری مرتبط با گل محمدی فراهم کرد.

قاسمی، اسانس گل محمدی داراب را کم‌نظیر توصیف کرد و گفت: در حال حاضر گل تولیدی این شهرستان به استان‌های مختلف کشور و برخی کشورهای خارجی صادر می‌شود و ضرورت دارد در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری در سطح داراب تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان با تشکر از اعضای ستاد برگزاری جشنواره گل و گلاب در داراب خاطرنشان کرد: برنامه امسال پنج‌شنبه نهم خرداد ماه برگزار می‌شود و صبح این روز در سالن آمفی‌تئاتر بخش تخصصی جشنواره با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، نمایندگان باغداران و صنایع و تشکل‌های مردمی بخش تولید گل و گلاب با ارائه مقالات و سخنرانی‌های علمی صورت می‌گیرد و عصر همان روز نیز جشنواره مردمی با برنامه‌های فرهنگی و هنری در روستای لایزنگان اجرا خواهد شد و صبح جمعه گردشگران و گروه‌های کوهنوردی به سمت دشت گل محمدی حرکت می‌کنند.

قاسمی از عموم علاقمندان به طبیعت زیبای گل محمدی برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

2 Коментари

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани *

two × четири =

Този сайт използва Akismet да се намали спамът. Научете как се обработва коментар данни.