Ģeogrāfiskais novietojums un vēsturisko fonu ciema Lay Zangan

Ģeogrāfiskais novietojums un vēsturisko fonu ciema Lay Zangan

Lay Zangan skaisto dabu

Lay Zangan ciems apakšgrupa funkcijas Rustaq Rustaq rajona ir pilsēta Darab. Ciemi ir 75 kilometru attālumā no Darab un 35 km Rustaq (centrs sadaļa) ir. روستای لایزنگان از نظر مختصات جغرافیایی در ۵۴ درجه و ۵۵ دقیقه طول شرقی و ۲۸ درجه و ۴۰ دقیقه عرض شمالی قرار دارد. Ciemats no ziemeļiem uz mastikas vārnu un Vzyrh, no Austrumiem uz ciema Becker, no rietumiem uz ciematu no dienvidiem uz mandelēm un pilsētās Navaygan ierobežots Vali-Lay Zangan.

Lay Zangan skaisto dabu

روستای لایزنگان از روستاهای قدیمی و بزرگ منطقه داراب می باشد، در مورد قدمت روستای اطلاعات موثقی و مکتوبی موجود نمی باشد، ولی با توجه به اظهارات اهالی روستا و وجود حمام قدیمی و قلعه قدیمی روستا به نام قلعه معصوم خان می توان گفت که قدمت روستای لایزنگان در مکان فعلی بیش از ۲۰۰ سال می باشد. البته وجود تعدادی خرابه و ساختمانهای متروکه در اطراف روستا نشان از جابجایی چند باره روستا می دهد که می توان گفت قدمت روستای لایزنگان بیش از ۵۰۰ سال بوده و چندین بار تغییر مکان داده است.

8 Komentāri

  1. سلام از اینکه سایتی درست کرده اید تا لایزنگان را به همه بشناسانید ممنون اما سعی کنید اطلاعات اشتباه ندهیدند .
    قدمت لایزنگان فعلی۳۶۰سال باسند معتبر میباشد ..قبر برخوردار در قبرستان فعلی.
    قدمت خشم میان بین لایزنگان فعلی با خشم بالا ۸۰۰سال می باشد.
    قدمت لایزنگان قدیم با نام لایزنکوه در کنار چشمه قدیم اب شرب لایزنگان ۱۹۰۰سال ودر سسنک ۲۷۰۰سال میباشد.

  2. آقا مهدی شما که با این قطعیت قدمت لایزنگان را بیان میکینید بهتر است با استناد به مدارک معتبر باشد که فکر کنم این سندیت در مورد مطالب شما وجود ندارد. اگر سندی در این زمینه موجود است لطفا معرفی کنید تا ما هم ازآن آگاهی یابیم.

  3. پدر من متول ۱۲۸۴ بود ۴۸سال پیش آثار خانه های قدیمی لایزنگان پشت چشمه ی لایزنگان را به من نشان داد و گفت من ۱۰سالم بود که از اینجا بار کردیم و به خشم میون رفتیم.

  4. پدر من متولد ۱۲۸۴ بود ۴۸سال پیش آثار خانه های قدیمی لایزنگان، پشت چشمه ی لایزنگان را به من نشان داد و گفت که اجداد ما ۱۵۰سال اینجا زندگی کردند و وقتی ۱۰سالم بود از اینجا بار کردیم و به خشم میون آمدیم.

Atstāj atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti *

17 − 8 =

Šī lapa izmanto Akismet samazināt surogātpastu. Uzziniet, kā jūsu komentārs dati tiek apstrādāti.