Nteg Zangan cov yam ntxwv ntawm tus nyob deb nroog ib puag ncig

Nteg Zangan cov yam ntxwv ntawm tus nyob deb nroog ib puag ncig

Nteg Zangan zos

climatic tej yam kev mob :

Common txoj kev los mus txiav txim qhov kev nyab xeeb ntawm ib thaj av, txoj kev yog Emberger. Cov qauv tshau rau kev txiav txim kev nyab xeeb, txhua xyoo dej nag (Vaum) Thiab tsis, nyiaj pab ntau tshaj kub thiab yam tsawg kawg nkaus kub nyob rau hauv lub warmest lub hlis no yog lub coldest lub hlis ntawm lub xyoo. با استفاده از این روش بطور کلی ۱۲ نوع اقلیم مختلف قابل محاسبه است. در شهرستان داراب ، نیز بر اساس مطالعات انجام گرفته، ۵ نوع اقلیم در دستگاه آمبرژه شناسایی شده است. این اقالیم با توجه به وسعت عبارتند از: : ۱- بیابانی گرم و خفیف ۲- خشک سرد ۳- خشک معتدل ۴- نیم خشک سرد ۵- بیابانی معتدل می باشد که روستای لایزنگان در اقلیم نیم خشک سرد آن واقع شده است.

کوهستان لایزنگان

میزان بارندگی و رطوبت :

میزان بارندگی در ایستگاه داراب در دوره ۱۵ ساله در مرطوب ترین ماه سال ( بهمن ماه ) معادل ۱۰۰ میلی لیتر بوده است و میزان رطوبت نسبی شهرستان حداقل ۱۶ و حداکثر ۸۹ درصد اعلام شده است که به طور متوسط رطوبت نسبی شهرستان معادل ۵/۵۲ درصد می باشد.

بهار لایزنگان

دمـــــا :

بر اساس اطلاعات ایستگاههای هواشناسی موجود شهرستان معدل دمای سالیانه شهرستان حدود۲۰ درجه سانتیگراد اعلام شده است که متوسط حداقل آن ۷/۳ درجه و متوسط حداکثر آن ۶/۳۸ درجه است، در همین حال حداقل مطلق دما ۶/۳- درجه سانتیگراد و حداکثر مطلق ۹/۴۴ درجه سانتیگراد بوده است.

Nteg Zangan zos

توپوگرافی :

روستای لایزنگان در انتهای دره ای مشهور به تنگ لایزنگان و بین چند کوه قرار دارد، این روستا از تمامی جهات به کوه ها منتهی می گردد و میزان توپوگرافی و شیب آن نیز بسیار زیاد می باشد، ارتفاع پایین ترین نقطه روستا از سطح دریا ۱۹۳۷ متر و ارتفاع بالاترین نقطه ۲۱۴۶ متر می باشد و درصد شیب روستا به طور متوسط بیش از ۱۵ درصد می باشد.

One Comment

Sau ntawv cia Ncua

Koj email chaw nyob yuav tsis tsum luam tawm. Yuav tsum tau teb cov cim *

four × four =

Qhov chaw no siv Akismet los txo spam. Kawm tau li cas rau koj saib cov ntaub ntawv tiav.